Moderaattori - Tempnator

Moderaattori - Tempnator

ViestiKirjoittaja Tempnator » 14.01.2018 19:17

Hei, aivan aluksi haluan kiittä sinua - lukijaa - kun käytät aikaasi tämän lukemiseen. Olen tuttu kasvo Minecraftissa monella serverillä, ollut jo pidemmän aikaa. Olen toiminut Melondiassa auttajana puolivuotta, valvojana noin 4kk ja vielä moderaattorina noin 2 kuukautta. Erosin moderaattorin virasta oma toimisesti, kun Melondian ylläpito luovitti Melondiasta huolehtimisen ja pelaajat lähtivät niin sanotusti muualle. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että jos servulla menee hetkellisesti huonosti pakkaan kamani ja lähden. Yksi eroamiseni syistä oli myös henkilökunnan sisäiset riidat. Mutta jos nyt jätettäisiin Melondia siihen, ja keskitytään seuraavaksi minuun persoonana.

Olen tunnettu mielipiteistäni, ja en pelkää sanoa omaa näkemystäni asiasta. Sanon täysin mitä mieltä olen, ja jos joku ei siittä tykkää, niin ei tykkää. Vaikka tästä joku voisikin äkkiä päätellä, etten pysty hallitsemaan tempperamenttiani, olen varsin kykenevä hallitsemaan tempperamenttiani vaikeissakin tilanteissa. Olen erittäin mielipiteitä jakava persoona - toiset vihaavat, toiset rakastavat. Moderaattorina pidän säännöistä kiinni viimeiseen asti, mutta pyrin silti pitämään rennon ja mukavan ilmapiirin yllä, jottei tuntuisi olevansa armeijassa alikessun käskytettänä. Paineen sito kykyni on huippuluokkaa, ja sitä on itse asiassa testattukkin. Paineensietokykyni vastaa hävittäjälentäjän tasoa. Sitten vielä vastaillaan kysymyksiin ja kerrotaan pientä nippelitietoa hakemuksestani.

1. Toinen pelaaja2 epäilee, että pelaaja1 käyttää Hack Clientiä. Miten toimit?
Menen tutkimaan asian, ennen kuin teen mitään päätöksiä. Teleporttaisin pelaajaan (/tpo) ja laittaisin vanishin päälle (/vanish). Jos pelaaja käyttää hackeja, tai muita pelaamista helpottavia ominaisuuksia, antaisin hänelle asian mukaisen rangaistuksen, joka on tässä tapauksessa ban.
2. Pelaajan rakennelma on tuhottu polttamalla, peitetty vedellä ja muutamia eläimiä on tapettu. Miten toimit?
Ensin tarkistan, kuka on tehnyt kyseiset rikkeet (/co i ja /co inspect). Tämän jälkeen rollbackaisin grieffit (/ co r u: r: t:) ja palauttaisin eläimet (/co restore u: r: t: a:). Ja antasin vielä mojovat bannit kaupan päälle.
3. Pelaaja käyttäytyy huonosti chatissa, jakelee asiattomia linkkejä spammaamalla. Miten toimit?
Ensin yrittäisin saada hänet rauhottumaan nätisti sanomalla ja sanallisesti varoittamalla. Jos asiattomuus loppuisi siihen, antaisin asian olla ilman rangaistuksia, jos taas sama meno jatkuisi seuraisi alkuun puolen tunnin mutet. Jos vielä mutejenkin jälkeen sama valopää olisi riehumassa chatissa, kasvaisi rangaistus aina kaksinkertaiseksi edelliseen nähden.

Lisäkysymykset:

1. Pelaaja kysyy, miten pääsisi osaksi henkilökuntaa. Mitä vastaat?
Ohjaisin hänet foorumeillemme, ja käskisin lukea ohjeet.
2. Pelaaja kuoli laavaan kaivaessaan timanttia ja kertoi lopettavansa pelaamisen, jos et palauta hänen tavaroitaan. Miten toimit?
Rippuu henkilökunnan toiminta tavoista. Jos tapana on palauttaa tavarat, niin totta kai palauttaisin, jos taas ei ole tapana, en tekisi poikkeusta yhden ihmisen kohdalla. Toki yrittäisin saada hänet pysymään mukana servulla, sillä tavoitteenahan on pitää jokainen pelaaja viihtyneenä.
3. Pelaaja kertoo hyvän kehitysidean sinulle palvelimesta. Miten toimit?
Kehuisin hänen ideaansa ja ilmoittaisin hänelle, että välitän viestin Huuqolle.

Hakemukseen meni aikaa noin tunti.

Minut pitäisi valita, koska olen innovatiivinen ja luova, joten pystyn viemään Laatua eteen päin. Pystyn myös toimaan rauhallisesti kohdatessani vaikeitakin tilanteita. Ja kerrottakoon vielä, että kyllähän tuota ikääkin jo tarpeeksi on.
Tempnator

Re: Moderaattori - Tempnator

ViestiKirjoittaja Huuqo » 14.01.2018 19:41

Pieni lisätentti:

Restore on rollbackin palauttaja, mut sovitaan et pelaajan talo on täytetty mullalla, ja täyttäjä on vaik kalle230, 3 tuntia sitten ja talon pinta-ala on noin 100 kuutiota
Kirjotas koko komento paramseja myöten tähän alle,

sit huomaat, et rollbackasitki vahingos väärän pelaajan. miten rollbackaat jo tehdyn rollbackin?
Huuqo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tempnator » 14.01.2018 20:03

/Co rollback u:kalle230 t:4h r:100. Sit huomaan tehneeni rollbackin väärin: /co restore u:kalle230 t:4h r:100. Tämän jälkeen katson oikean pelaajan ja suoritan jutun loppuun rollbackilla.
Tempnator

ViestiKirjoittaja Huuqo » 19.01.2018 18:44

Ok. Otamme sut koeajalle, jonka suoritat auttajana. Kiitos, että hait ja pääsit meille.
Huuqo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Paluu Henkilökuntahakemukset