Moderaattori - Hilavitkutin

Moderaattori - Hilavitkutin

ViestiKirjoittaja Hilavitkutin » 02.03.2018 00:01

Esittely
Hei, olen 14-vuotias poika, jolla on runsaasti intoa, kokemusta ja vapaa-aikaa jota käytän erilaisia pelejä pelattaessa, pääasiassa Minecraftia. Minecraft-nimeni on Hilavitkutin, ja olenkin nyt päättänyt hakea moderaattorin paikkaa, sillä olisi mukavaa auttaa muita ja parantaa kaikkien pelikokemusta laatucraftissa. Käyn kahdeksannetta luokkaa minkä johdosta pääsen koulusta kahden-kolmen jälkeen iltapäivällä, ja olisin valmis suorittamaan moderaattorin tehtäviä palvelimellanne suurin piirtein neljästä iltamyöhään, ellei tule yllättäviä esteitä.

Olen luonteeltani rauhallinen, reilu ja oikeudenmukainen sekä osaan myös ottaa kaikki huomioon. Olen myöskin auttavainen, ja olen aina salamana paikalla, mikäli pelaaja saati joku muu taho minua tarvitsee. En tietenkään suosi omia kavereita, puistattaahan jo ajatuskin! Sen sijaan kohtelen kaikkia tismalleen samalla lailla. Ennen kuin teen päätökseni, ja jaan rangaistuksen mikäli tilanne sitä vaatii, olen harkinnut ja pohtinut asiaa tarkasti. Kielenkäyttöni on omasta mielestäni melko kypsää ikäisiini nähden, en kiroile tai turhaudu pienistä asioista ja yritän puhua aina hyvää suomen kieltä. Olen hyvin sosiaalinen, sekä auttavainen persoona, enkä pelkää mielipiteeni kertomista suoraan. Jaksan keskittyä johonkin tiettyyn asiaan todella pitkään ja saan motivaatiota sangen pienistäkin asioista. Toimin paineen alla normaalisti, vaikka kiire saattaakin aiheuttaa pieniä ongelmia kuten kirjoitusvirheitä komennoissa, väärään henkilöön teleporttaamista, ja muita samankaltaisia. Mitään isoja virheitä en saa aikaan paineen alla.

Löysin Laatucraftin netistä, sivustolta minecraft-mp etsiessäni houkuttelevaa survival-palvelinta, jossa olisi mukava aloittaa uusi peli. Laatucraft osui heti silmääni hyvine iskulauseineen sekä palvelimen ulkonäkö ja yhteisön henki saivat minut jäämään. Uskoisin että nauttisin juuri tästä moderaattorin roolista, koska olen aina ollut hieman auttavainen ja oma-aloitteinen ylläpitämisessä, ja kaiken lisäksi minulta löytyy runsaasti aikaisempaa kokemusta moderoinnista, ja siihen liittyvistä tehtävistä.

Yhteyttä minuun voi ottaa Discordissa tagilla: axumux#5554, sekä Laatucraftin minecraft-palvelimelta.

Aikaisempi kokemus
Kokemusta löytyy varsin runsaasti. Olen omistanut kolme palvelinta, joista yksi oli Lobby-tyyppinen, jossa pelasi aktiivisesti joka päivä noin 40 pelaajaa. Kaksi muuta palvelinta olivat jokseenkin tavanomaisia Survival-palvelimia, joissa pelasi aktiivisesti noin 20 pelaajaa. Olen myös ollut lukemattomissa palvelimissa valvojana, mukaan lukien 2014-2015 -vuosien isoja palvelimia, kuten JuisHub tai SuomiHub. Näiden palvelimien ylipäätään olemassaolosta saat todisteet alhaalla sijaitsevista linkeistä.

Osaan yleisesti ottaen kaikki komennot joita voi tarvita, mukaan lukien tietotaitoa sekä osaamista erilaisten kinkkisten pulmien ratkaisussa, joka taasen tulee puhtaasti kokemuksesta. Pientä ruostetta saattanee esiintyä siellä täällä johtuen ajasta, joka on kulunut siitä kun viimeksi olin täysin syvällä moderaattorin hommassa, mikä tapahtui vuonna 2016 syksyllä. Olin tosin hetken aikaa ylläpitäjänä yhdessä minecraft-palvelimessa hiljattain tammikuussa, jossa sain komentoja palautettua mieleeni paremmin kuin hyvin, ja voinkin sanoa vastaavani lähes täydellisesti aikaisempaa loistoani. Vaikkakin suurin osa kokemuksestani on vuosilta 2014-2015, se ei tarkoita ettäkö kokemukseni olisi vanhentunutta, sillä se ei pidä paikkaansa. Olen ollut lukuisissa palvelimissa ylläpidossa noiden aikojen jälkeenkin, kuten vaikka Justosissa, mistä löydät todisteet alhaalta.

Miksi paikka juuri minulle?
Minun pitäisi saada valvojan paikka Laatucraftiin, sillä minulta löytyy intoa, vapaa-aikaa ja paljon kokemusta. Osaan auttaa tilanteessa kuin tilanteessa, puolueettomana vahvasti pysyen. Olen myös tutustunut Laatucraftin uniikkeihin ominaisuuksiin mahdollisimman syvällisesti, joten osaan myös neuvoa pelaajia muista palvelimista eroavissa pulmissa. Osaan myös ottaa rakentavaa palautetta vastaan mainiosti, ja pyrin säätämään toimintatapojani saamani palautteen mukaan. Uskon olevani hyvä lisä ylläpitotiimiin, ja vastaan omasta mielestäni kaikkia moderaattorilta odotettuja ominaisuuksia.

Aktiivisuus
Olen usein ruudun äärellä, ja ilmoitan kun tulee joitain menoja jolloin en pääse palvelimelle. En harrasta mitään, eli yleisesti ottaen arkipäivät olen tietokoneen äärellä. Viikonloppuisin olen muualla, eli tällöin en yleensä pääse pelaamaan, mutta voin tällöinkin valvoa Discordia. Olen pelannut palvelimella yli 120 tuntia.

Sotkuinen osa alkaa, pahoittelen.
Näin ensinalkuun kerron, että näihin on aina hankala vastata omalla tavallaan, sillä joka palvelimella käytännöt ovat erilaiset. Vastaan kysymyksiin niin, kuin ne tekisin automaattisesti.

1. Toinen pelaaja2 epäilee, että pelaaja1 käyttää Hack Clientiä. Miten toimit?
Ensiksi kysyn pelaajalta numero kaksi, mitä huijausmodeja hän epäilee toisen käyttävän. Tämän jälkeen ajan komennon /vanish, minkä jälkeen heti perään toisen komennon; /gmsp. Tämän jälkeen seuraan pelaajaa numero yksi, ja kiinni jäädessä heitän perään porttikiellon. Tähän liittyy runsaita huijausmodista riippuvia tapaeroja. Esimerkiksi x-rayn tapauksessa laitan itse päälle x-ray-paketin, ja seuraan miten pelaaja kaivaa tunnelinsa, ja katsooko hän sivusilmällä, saati suoraan seinien läpi.

2. Pelaajan rakennelma on tuhottu polttamalla, peitetty vedellä ja muutamia eläimiä on tapettu. Miten toimit?
Ensiksi katson kuka, saati ketkä ovat rakennuksen ja eläimet tappaneet, ja milloin tämä tapahtui, komennolla /co i. Tiedon saan tällä tilalla selville laittamalla ja rikkomalla palikoita. Tämän jälkeen rollbackaan tapetut eläimet esimerkiksi komennolla "/co rb u:Hilavitkutin t:15m r:20 a:kill". Kyseinen komentohan ainoastaan palauttaa eläimet, joten teen samantien toisenkin: /co rb u:Hilavitkutin t:15m r:20. Tämä komento palauttaa kaiken entiseen loistoonsa Hilavitkuttimen tuhoilta. Tuhot korjattuani annan Hilavitkuttimelle porttikiellon komennolla "/tempban Hilavitkutin 30d Grieffaus"

3. Pelaaja käyttäytyy huonosti chatissa, jakelee asiattomia linkkejä spammaamalla. Miten toimit?
Mikäli sanallinen varoitus tehoaa, en anna rangaistusta. Mikäli varoitus ei tehoa, antaisin pelaajalle vartin hiljennyksen. Jos hiljennysten loputtua kyseinen Suomen toivo jatkaa kesselöintiään, antaisin hänelle kuuden tunnin porttikiellon palvelimelle.

Lisäkysymykset:

1. Pelaaja kysyy, miten pääsisi osaksi henkilökuntaa. Mitä vastaat?
Mikäli paikkoja on vapaana, kertoisin pelaajalle että laatucraftin foorumeilta voi hakea rakentajaksi tai moderaattoriksi, ja antaisin pelaajalle linkin foorumeille.

2. Pelaaja kuoli laavaan kaivaessaan timanttia ja kertoi lopettavansa pelaamisen, jos et palauta hänen tavaroitaan. Miten toimit?
En anna pelaajalle tavaroita, ja kertoisin hänelle kuinka palvelimellamme tämä ei ole tapana. Yrittäisin tietenkin pitää hänet palvelimella, emmehän halua menettää pelaajia, mutta en jousta tällaisissa tapauksissa missään nimessä, sillä pelaajan kuolema johtui hänen omasta huolimattomuudestaan – ei palvelimen.

3. Pelaaja kertoo hyvän kehitysidean sinulle palvelimesta. Miten toimit?
Hyvän kehitysidean kuullessani ilmoitan asiasta Huuqolle, kehun pelaajan ideaa, sekä kerron hänelle siitä, että asia on mennyt eteenpäin.

Näyttö aikaisemmasta kokemuksestani
Oma palvelimeni juuri avattuna Hub-muodossa vuonna 2015. Palvelimella pelasi noin 30 pelaajaa, kunnes päätin sulkea palvelimen siihen sijoitettavan budjetin siirryttyä muuhun käyttöön.
https://youtu.be/lwnCyXVKni8

Olin valvojana JuisHubissa vuonna 2014. Palvelimella pelasi parhaimmillaan jopa 60 pelaajaa.
https://youtu.be/MIHXiFGnYOM

Olin ylläpitäjänä Jonttucraftissa 2017 syyskuussa. Ohessa kuvatodiste tästä.
http://jonttucraft.com/
https://youtu.be/ouHN4ikmGb8
https://imgur.com/GGG3x0o

Puhuin siitä, miten toimin x-ray-modin/paketin käyttäjän kanssa. Tässä esimerkki, jonka löysin screenshoteistani. Kuva on otettu tammikuussa kun olin Justosin palvelimella ylläpitäjänä.
Kuvassa olen spectator-tilassa, ja laittanut x-ray-paketin päälle nähdäkseni kaivaako epäilty henkilö timantteja tai muita arvometalleja kohti epäilyttävin tavoin.
https://imgur.com/cOltm7D

Aikaa hakemukseen on mennyt runsaasti. Aloitin hakemuksen tekemisen kaksi viikkoa sitten, ja olen kuluttanut aikaa kirjoittamiseen noin 2 tuntia.
Hilavitkutin

Re: Moderaattori - Hilavitkutin

ViestiKirjoittaja Tempnator » 05.03.2018 20:55

Malli hakemus! Mun puolesta hyväksytty!
Tempnator

ViestiKirjoittaja Hilavitkutin » 06.03.2018 12:17

Tempnator kirjoitti:Malli hakemus! Mun puolesta hyväksytty!

Kiitoksia! Odotan innolla muidenkin mielipiteitä.
Hilavitkutin

ViestiKirjoittaja Huuqo » 12.03.2018 16:32

Hyväksytty.
Huuqo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Paluu Henkilökuntahakemukset