Auttaja - zeepra

Auttaja - zeepra

ViestiKirjoittaja zeepra » 30.03.2018 13:44

Tätä tilaisuutta en vaan voinut jättää välistä, joten tässä siis nyt minunkin hakemukseni:

Aluksi olisi varmaan hyvä sanoa pari sanaa itsestäni; olen siis 18-vuotias ja pidän tällä hetkellä välivuotta, eli aikaa pelaamiseen on nyt hiukan enemmän.

Kokemuksen puolesta olen ollut sekä rakentajana että valvojana, tosin näistä molemmista hommista on noin 2 vuotta, ja kyseiset servut on lopetettu jo aikoja sitten. Olen pelaillut about 8 vuotta, mutta pidin tässä sellasen vuoden tauon kirjoitusten takia. Nyt kun YOt on ohi ja aikaa on melkein liikaa käsissä, tekisi mieli taas pelata vähän enemmänkin kuin normipelaajana. Laatucraftissa olen nyt pelannut jonkin aikaa ja perusjutut ovat kyllä tulleet hyvinkin tutuiksi.

Muista hakijoista uskon erottuvani tietynlaisessa asiallisuudessa ja rauhallisuudessani. Varmaan osin iästäkin johtuu, että asioita pystyy katsomaan vähän laajemman spektrin läpi ja päätöksiä ei tehdä tunnepohjalta. Lisäksi argumentointi on sen verran selkeää, että pelaajien neuvomisen pitäisi onnistua ongelmitta.

Näiden yllämainittujen ominaisuuksien lisäksi näen hyvän auttajan henkilönä, jolla on niin sanotusti homma kasassa eli osaa ja tietää tarvittavat komennot ja tietää miten toimia eri tilanteissa. Tärkeä ominaisuus on myös muiden pelaajien kanssa toimeen tuleminen, eli ei pidä lähteä itse trollailemaan tai provosoitumaan liiaksi.

Miten voin antaa oikeudet arkkuuni toiselle pelaajalle? /cmodify pelaajan/pelaajien nimi. Muissakin suojaamiseen liittyvissä ongelmissa osaan kyllä käyttää noita LWC komentoja, vaikka netistähän ne löytyy, että ei se mikään saavutus ole kuitenkaan. :D Tässä samassa sanottakoon, että yleisimmät pluginit on mulle tuttuja, joten mitään suurempia ongelmia ei pitäisi ilmaantua.

Täydentäviä kysymyksiä saa kysellä, vastaan mielelläni kaikkeen mahdolliseen mitä vaan keksitte testata!
zeepra
Auttaja

Re: Auttaja - zeepra

ViestiKirjoittaja Huuqo » 30.03.2018 15:03

Olet ollut aika hiljainen chatissa. En ole itse saanut sinusta ainakaan kovin puheliasta kuvaa. Miten sitten tositoimissa, pystytkö ottamaan tilanteen haltuun aina pelaajien ongelmatilanteissa, niin että siihen ei välttämättä tarvita muun henkilökunnan apua?

Millaisia asioita arvostat Laatucraftissa? Entä mitkä asiat kaipaisivat parannusta?
Huuqo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilavitkutin » 30.03.2018 15:10

Hei, zeepra, kiva että hait meille auttajaksi.
Hakemustasi oli silkka ilo lukea, sillä oikeinkirjoitusprosenttisi oli korkein kaikista tähänastisista hakemuksista ehdottomasti korkein, ja hakemuksesi erottuu täten selvästi edukseen, vaikka muutamat yhdyssanat olivatkin kyseenalaisesti kirjoitettu, olit selvästi kiinnittänyt huomiota virkkeiden sulavuuteen. Myös kappalejaot olivat oikeissa paikoissa, ja kappaleet oli selkeästi eroteltu.

Vastasit kaikkiin kysymyksiin kattavasti, esseemuodossa ja selkeästi, ja tämä kielii selvästi hyvästä mielen tasapainosta, ja muutenkin antaa hyvän kuvan kiinnostuksesta sekä motivaatiosta. Vastauksesi kaikkein tärkeimpään, ja oleellisimpaan kysymykseen; "Miksi juuri sinut pitäisi valita kaikista muista?", on juuri sitä, mitä itse olen aina hakenut, aivan mahtavaa. Tuo on täydellinen vastaus kysymykseen, ja se erottaa sinut välittömästi kaikista muista täysin eri kastiin.

Kerroit pelanneesi peliä 8 vuotta, mikä on mielestäni varsin outoa, ja en jaksa uskoa sen pitävän paikkansa. Todella moni ihminen kertoo pelanneensa peliä Alpha- tai Beta-versiosta saakka, mutta todellisuudessa peliä ei pelannut kovin moni sen aikaisissa vaiheissa. Jos väitteesi pitäisi paikkansa, olisit pelannut peliä Beta 1.0 -versiosta asti. Uskon, että tässä on käynyt inhimillinen erehdys, ja annan sen mielihyvin anteeksi muun hakemuksesi loistavuuden perusteella.

Tässä muutama lisäkysymys, joihin vastaat kattavasti esseemuodossa:
-Uskotko noudattavasi asettamiasi kriteerejä hyvälle auttajalle?
-Pelaaja kysyy: "Miten pääsen avaruuteen", mitä vastaat?
-Pelaaja kysyy: "Mitä uutta on tulossa?", ollessasi auttaja, mitä vastaat tähän kysymykseen?
-Pelaaja kysyy, myös: "Miten teen torilla oman kaupan?", mitä vastaat?
Hilavitkutin

ViestiKirjoittaja zeepra » 30.03.2018 17:03

Huuqo:

Olen tosiaan pitänyt chatin puolella hieman matalaa profiilia ja keskittynyt enemmän noihin omiin rakennusjuttuihin, mutta tämä ei tarkoita etteikö minusta juttua irtoaisi, vaikka en oikein hölöttäjä luonteeltani olekaan. Tuskin olisin hakenut tätä paikkaa ellen tietäisi, että pystyn täyttämään vaaditut kriteerit. Uskon, että pystyn ratkaisemaan yleisimmät ongelmatilanteet, mutta liikoja en silti mene lupaamaan itsestäni, voihan hyvinkin olla että vastaan tulee ongelma jota en osaa ratkaista.

Laatucraftissa arvostan omalaatuisuutta, joka erottaa serverin muista kilpailijoistaan selkeästi. Muutenkin yleinen ilmapiiri on varsin hyvä, ja tuo kattava valikoima itemeitä kaupassa on iso plussa. Mitä parannusehdotuksiin tulee, aloittelijalle modipaketin ymmärtäminen saattaa tuottaa aluksi vähän turhankin paljon epäselvyyksiä, sen käyttöön voisi ehkä laatia selvemmät ohjeet. Muitakin ajatuksia minulla on, mutta ne on enemmän henkilökohtaisia mieltymyksiä, suosin itse esimerkiksi autorankkia ennemmin kuin pelkkää maksullista VIP-järjestelmää, mutta tapansa kullakin. :D

Hilavitkutin:

Juuri tätä kieliopin kertaustuntia odotinkin kun hakemusta kirjoitin. :D Olisin kyllä innokas kuulemaan mitä yhdyssanavirheitä löysit tuolta, ihan vain jatkoa ajatellen.
Tuon 8 vuotta heitin kokonaan näppituntumalta, aloin pelaamaan muistaakseni 5. luokalla, ja tästä laskin että kaipa siitä noin 8 vuotta täyteen tulee, vaikka se melko pelottavalta kuulostaakin. Muistan, että Minecraft oli silloin vielä hyvin yksinkertainen verrattuna nykypäivän versioihin, mutta tarkalleen en osaa sanoa mitä versiota pelasin ensimmäisen kerran.

Uskon kykeneväni noudattamaan noita hyvälle auttajalle antamiani kriteereitä, kirjoitin ne vähän itseäni ajatellen, miettien mihin juuri minä pystyisin auttajana.
Jos pelaaja kysyy, miten avaruuteen pääsee, neuvoisin käyttämään /avaruus komentoa, antaen lisäinfoa avaruudesta/sen merkityksessä pelissä, jos tarvetta on. Kysymykseen “Mitä uutta on tulossa?” minun on hieman vaikea antaa vastausta tässä ilman tilannekohtaista kontekstia ja tietoa menettelytavoista, joita tässä tilanteessa käytetään.
Torille kaupan tekemisen neuvoisin seuraavasti; /warp torit, valitse haluamasi paikka torille ja lyö arkkua pidellessäsi samalla kädessäsi tuotetta jota haluat myydä. Tietysti jos pelaaja tarvitsee lisäapua, voin neuvoa hieman laajemmin, mutta noin nyt toimisin ainakin aluksi.
zeepra
Auttaja

ViestiKirjoittaja Hilavitkutin » 30.03.2018 17:22

Hei, zeepra, ja kiitos vastauksestasi.
Yhdyssanavirheet:
-Yllämainittu (Kieliasu on kiistanalainen, yhteen vai erikseen, en itsekään tiedä)
-LWC-komentoja
Yhdyssanavirheiden määrä oli kaikkein vähin kaikista tähänastisista auttajahakemuksista, suurta arvostusta siitä. Painotan nyt vielä, ettei täydellinen oikeinkirjoitus ole tarpeen auttajaksi, tai edes moderaattoriksi haettaessa.

Lisäkysymyksiin vastasit pyydetysti, kiitos siitä. Lähes kaikki vastaukset olivat juuri sitä, mitä hainkin. Viritin tahallaan "ansan" kahteen kysymyksiin, ja oletinkin, että niihin astuisit.
Tässä epäkohdat:
Kysyttäessä avaruuteenpääsystä, olisin toivonut mainintaa happikypärän tarpeellisuudesta. Pelaajat ovat yleisesti ottaen tyhmiä kuin saappaat, ja heitä pitää neuvoa myös itsestäänselviltä tuntuvissa asioissa.
Pelaajan kysyttäessä uusista ominaisuuksista, hain vastausta, jossa kertoisit sitä, ettet kertoisi pelaajalle. Et tietenkään voinut tietää laatucraftin omista käytännöistä, vaikka tämä monella muulla palvelimella onkin. Tämä olikin tarkoituksella vaikeaksi ajateltu kysymys. Muihin kysymyksiin vastasitkin omaan silmääni täydellisesti.

Edellä mainittujen asioiden perusteella, oma arvioni hakemuksestasi on kallistunut vahvahkon positiivisen puoleen. Katsoo nyt, mitä tuleman pitää muiden ihmisten hakemusten saralla.
Hilavitkutin

ViestiKirjoittaja Huuqo » 30.03.2018 21:05

Hakemus hyväksytty.
Huuqo
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Paluu Henkilökuntahakemukset